تاگور : آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد ، آزادی خود ماه است که او را پایبند می کند
جستجوی پیشرفته لباس (4020لباس عروس و مجلسی)
نوع لباس
لباس عروس
لباس مجلسی
مدل
همه
مدل لباس طرح A
مدل لباس سلطنتی
مدل لباس ماهی
مدل لباس پرنسس
مدل لباس کلوش
سایر
یقه
همه
یقه پشت گردنی
یقه خشتی
یقه دکلته
یقه دلبری
یقه قایقی
یقه گرد
یقه هفت
یقه یکطرفه
آستین
همه
آستین بدون آستین
آستین کوتاه
آستین سه چهارم
آستین بلند
قد لباس
همه
کوتاه
بلند
دنباله دار
سال
همه
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
سایر
برند
همه
آنابل
آنایز بریدال
آنترا
ابد محفوظ
ادسو
اسپوزابلا
استلا یورک
الفرد انگلو
الما نویا
الور
الیزابتا پلیگنانو
ایر بارسلونا
ایمپرسشن
برایدز بای هاروی
برتا بریدال
پاپیلیو
پرونویاس
تینا والردی
جاستین الکساندر
جاسمین امپایر
درسارا
دمتریوس
دمینیس
دومو آدامی
رزا کلارا
سایر
سوترو و میجلی
سوفیا تولی
سوییتهرت
فرانک سارابیا
فلارا زایچک
کاسیمینا
کالکتور
کوزموبلا
کیتی چن کوچر
گالیا لاهاو
لاسپوزا
لونا نویاس
مادلین گاردنر
ماریا کارین
مانو گارسیا
مگی سوترو
موری لی
مون چری
میس پاریس
نیکول اسپوز
ونوس
یان استوارت
امتیاز
همه
5-4 ستاره
4-3 ستاره
3-2 ستاره
2-1 ستاره

راهنمای انتخاب لباس عروس شیک و مناسب

ابتدا وارد/عضو شوید
میانگین: 5٫0
راهنمای انتخاب لباس عروس شیک و مناسب

قطعا می خواهید که در روز عروسی، جذاب ترین عروس باشید و اینجاست که انتخاب لباس عروس شیک، یکی از مراحل کلیدی برنامه ریزی عروسی می شود. چه بسا مهم ترین انتخاب تان پس از عقد رسمی باشد! چه به یک لباس عروس کلاسیک علاقمند باشید و یا یک مدل مد روز؛ قطعا به دنبال طرحی خواهید بود که مناسب اندام تان بوده و شما را به بهترین شکل نمایش دهد. بسیاری از عروس ها حین انتخاب دستپاچه می شوند که کاملا طبیعی است، زیرا مدل ها و قیمت های متنوعی وجود دارد. همانند سایر بخش های عروسی، انتخاب بهترین لباس عروس، نیاز به برنامه ریزی دقیق، شکیبایی و شناخت سلیقه و محدودیت هایتان دارد.

معیارهای انتخاب لباس عروس مناسب چیست؟ آیا بهترین مدل همانی است که چشم تان گرفته است؟ چه لباس عروسی به شما میاد: پرنسسی، سلطنتی، راسته، ماهی؟ لباس مناسب برای قد متوسط و کوتاه و بلند، اندام چاق و لاغر، افراد ریزنقش و یا با سینه بزرگ کدام است؟ بهترین افراد برای همراهی در مزون و پرو لباس چه کسانی هستند؟ شرایط خرید لباس عروس دست دوم چیست؟ اکسسوری چیست: تور، دنباله، ژپون، باستل و سایر تزئینات؟

جهت ست کردن لباس عروس تان با کت و شلوار، حتما سری به مطلب انتخاب کت و شلوار دامادی مناسب بزنید. در این مطلب بطور کامل به شرح ویژگی های اصلی کت و شلوار رسمی، زمان مناسب برای خرید، ویژگی های جلیقه مناسب، بهترین رنگ کت و شلوار، روش انتخاب پیراهن کت شلوار، روش انتخاب کراوات و پاپیون و دستمال جیب و گل یقه و بسیاری موارد دیگر پرداخته ایم.

در این مطلب با ۵ بخش انتخاب لباس عروس مناسب آشنا شده و به سوالات مذکور پاسخ خواهیم داد:

فهرست

لطفا نظرات ارزشمندتان را در خصوص این مطلب (از طریق بخش نظرات در انتهای مطلب) با ما در میان بگذارید.

بخش اول : انتخاب لباس عروس براساس نوع اندام

ما در مطلب انواع مدل لباس عروس و تناسب مدل و اندام، به معرفی کامل تر و جامع تر این بخش پرداخته ایم.

  • برای اندام گلابی و یا سیب، لباس عروس طرح A را انتخاب کنید.

    یکی از موضوعات مهم خرید لباس عروس، سایز بودن است. قبل از اینکه به خرید بروید، بایستی مدلی که برای اندام تان مناسب است را بشناسید. اگر سینه کوچکی دارید و ران و باسن تان دارای فرم مناسبی است، به مدل طرح A فکر کنید.
    مدل طرح A معمولا در سینه ها جذب بوده و دامن آن از کمر تا سطح زمین به آرامی (به شکل حرف A) باز می شود. این مدل برای اکثر اندام ها مناسب می باشد. مخصوصا برای افرادی مناسب است که اندام به شکل گلابی و یا سیب دارند و یا تمایلی به تنگ بودن بخش پایین لباس ندارند. شما می توانید با انتخاب لباس عروس شیک و تزیین شده، توجه بیشتری را به کمرتان جلب کنید : مثلا طرح دارای کمربند و یا سنگ دوزی شده در ناحیه کمر. از لباس با تزیینات زیاد در نیم تنه پایین خودداری کنید، زیرا ران و باسن شما را بزرگتر نشان می دهد.
    انتخاب لباس عروس طرح A برای اندام گلابی و یا سیب

    انتخاب لباس عروس طرح A برای اندام گلابی و یا سیب

  • اگر سینه های بزرگی دارید، لباسی را انتخاب کنید که دارای بخش های اضافی در سینه هاست

    مثلا می توانید یک مدل طرح دار در بخش سینه ها انتخاب کنید و یا مدلی که دارای کاپ و اسفنج داخلی است. این کار سبب می شود که از فرم بد در سینه ها جلوگیری شود و طرح مورد علاقه تان در سینه ها ایجاد شود.
    بسیاری از عروس های با سینه بزرگ خیال می کنند که نمی توانند مدل دکلته انتخاب کنند. اما در حقیقت می توانند انتخاب کنند، به شرطی که لباس به شکل T انتخاب کنند تا راحت باشند. مدلی با یقه مربعی، بهترین انتخاب برای عروس هایی با سینه های بزرگ است، زیرا سینه ها را بسیار بزرگ نمایش نمی دهد.
    انتخاب لباس عروس مناسب افراد با سینه های بزرگ

    انتخاب لباس عروس مناسب افراد با سینه های بزرگ

  • لباس عروس سلطنتی برای عروس هایی با اندام درشت مناسب است.

    مدل سلطنتی مشابه مدل طرح A است، با این تفاوت که لباس از زیر سینه ها تنگ شده و تا سطح زمین به حالت لخت و افتاده ادامه می یابد. این مدل در نمایش اکثر اندام ها، اغراق آمیز عمل کرده و زمانی که به مدل تنگ علاقه نداشته نباشد، گزینه مناسبی خواهد بود.
    به دلیل آنکه این مدل بصورت لخت و افتاده است، بنابراین نبایستی لباس سلطنتی بزرگ و یا با پارچه اضافی را انتخاب کنید تا نقاط قوت بدن تان به خوبی نمایش داده شود.
    انتخاب لباس عروس سلطنتی برای اندام درشت

    انتخاب لباس عروس سلطنتی برای اندام درشت

  • برای اندام های چاق بایستی لباسی انتخاب نمود که قد را بیشتر نمایش دهد.

    بنابراین از لباس هایی که به هر نوعی به عرض بدن می افزایند، خودداری کنید؛ مثل مدل های دارای سنگ دوزی و یا طرح هاشور. در این حالت، لباس عروسی را انتخاب کنید که اجزای عمودی دارد مثل یقه آویزان، طرح عمودی و یا تزیینات عمودی. مدل سلطنتی می تواند برای فرد چاق مناسب باشد زیرا روی سینه تمرکز کرده و پاها را بلندتر نشان می دهد.
    طرح دارای اجزای عمودی برای عروس چاق

    طرح دارای اجزای عمودی برای عروس چاق

  • مدل لباس راسته، زمانی مناسب است که لاغر و بلند هستید

    و یا قصد دارید که اندام خوش فرم تان را نمایش دهید و یا انحناهایی به بدن تان اضافه کنید. با توجه به این موضوع، یک لباس راسته متناسب با اندام بلندتان انتخاب کنید و یا یک مدل ماهی که بدن تان را بشکند و انحنا ایجاد کند.
    حتی یک مدل راسته که تنگ نباشد، نمی تواند فرم بدن تان را پنهان کند. بنابراین اگر خجالتی هستید و نمی خواهید بخشی از بدن تان نمایش داده شود، از مدل دیگری استفاده کنید.
    مدل راسته برای عروس لاغر و بلند

    مدل راسته برای عروس لاغر و بلند

  • بخاطر داشته باشید که شما بهتر از هر فرد دیگری، خودتان را می شناسید.

    قوانین زیادی برای ست کردن مدل و نوع اندام وجود دارد که قطعا دانستن این اصول بسیار مهم است. اما در نظر داشته باشید که مدلی را انتخاب نکنید که به آن علاقه ندارید و یا در آن، احساس راحتی نمی کنید. یک روش خوب برای یافتن مناسب ترین لباس عروس، بررسی لباس های فعلی تان است. اگرچه لباس عروس رسمی تر از لباس های فعلی تان است، اما قطعا به نوع و راحتی لباس تان پی خواهید برد.
    شیوه دیگر انتخاب بهترین لباس عروس، فکر کردن به ویژگی های مورد علاقه تان و راه برجسته کردن آنهاست. بعنوان مثال اگر دستان زیبایی دارید، مدل آستین انتخاب نمایید تا بتوانید آنها را نمایش دهید. برجسته کردن عضوی از بدن، لزوما به معنی نمایش دادن آن عضو نیست. از نمایش بیش از حد پاها و سینه ها خودداری کنید، زیرا میزان کمتری از لباس تان نمایش داده شده و بدین ترتیب غیررسمی جلوه خواهد نمود.

بخش دوم : انتخاب لباس عروس با جستجو در مجلات و اینترنت

  • مجلات عروسی را بررسی کنید.

    مجلات یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن دید نسبت به انواع لباس عروس مد روز است. حتی اگر مدل لباس متناسب با اندام تان را نیز یافته اید، معیارهای انتخاب لباس عروس دیگری نیز وجود دارد.
  • ویژگی های لباس عروس مدنظرتان را دقیق تر بررسی کنید.

    جدا از تناسب اندام با مدل لباس، چندین عامل دیگر وجود دارد که مشخص می کند کدام طرح برای شما مناسب تر است. اینکه لباس تان به چه شکلی دیده شود، بستگی به تمایلات و استایل شخصی شما دارد.
    به یقه فکر کنید. آیا به یقه ایستاده علاقه دارید، یقه گرد، یقه هفت و یا انواع دیگر یقه؟ آیا به لباس عروس توری و شل علاقه دارید و یا فیت اندام تان؟ به رنگ لباس عروس ایده ال تان فکر کنید. آیا می خواهید که رنگ سنتی سفید خالص باشد و یا رنگ های دیگری مثل صورتی و طلایی و غیره؟ اگر به سفید علاقه دارید، آیا به سفید خالص علاقه دارید و یا ترکیبات سفید و سایر رنگ ها مثل سفید عاجی و غیره. به قد لباس تان فکر کنید و اینکه کدامیک با اندام تان سازگار است.
    همچنین میزان جزئیات را در نظر بگیرید. درحالیکه برخی از عروس ها به سنگ دوزی و تزیینات زیاد علاقه دارند، برخی دیگر به مدل بدون تزیینات علاقه داشته و بر روی پارچه و مدل لباس تمرکز دارند.
    بررسی دقیق ویژگی های لباس

    بررسی دقیق ویژگی های لباس

  • از جستجو در اینترنت غافل نشوید

    زیرا یک منبع بی نظیر به شمار می رود. نه تنها صدها سایت عالی وجود دارد که گالری های عکس لباس عروس دارند، بلکه می توانید به جستجوی لباس با جزئیات متنوع آن نیز بپردازید. مخصوصا اگر در مرحله اول، جزییات لباس تان را در ذهن تان تجسم کرده اید، برای گرفتن ایده حتما در اینترنت جستجو کنید. می توانید عباراتی مثل “لباس عروس شیک” را نیز در اینترنت جستجو کنید و یا اگر شناختی نسبت به مدل دارید، عبارتی مثل “لباس عروس یقه هفت” را جستجو کنید.
    در بخش جستجوی لباس عروس سایت عروس ایرانی می توانید به صورت کاملا رایگان به جستجوی حرفه ای مدل، یقه، آستین، برند، سال دوخت، امتیاز و … بپردازید.
    جستجو در اینترنت

    جستجو در اینترنت

  • مجموعه ای از لباس عروس های مدنظرتان گردآوری کنید.

    جهت دسترسی بهتر می توانید از این تصاویر پرینت بگیرید و یا در گوشی موبایل قرار دهید و یا در بخشی از اینترنت مثل اینستاگرام ذخیره کنید.
    گاهی اوقات گردآوری یک مجموعه عکس می تواند دید مناسبی نسبت به مدل های مورد علاقه تان بدهد. شاید ندانید که چرا به یک عکس لباس عروس علاقه دارید اما زمانی که به چندین عکس مورد علاقه تان نگاه می کنید، می توانید به تشابهات عکس ها پی ببرید.
    گردآوری مجموعه عکس های مدنظرتان

    گردآوری مجموعه عکس های مدنظرتان

  • نتایج جستجو (عکس، کولاژ و متن) را جمع بندی کنید.

    قبل از اینکه به خرید لباس عروس بروید، از همراه داشتن نتایج جستجوی تان اطمینان حاصل کنید. این کار، مراحل خرید را ساده تر کرده و به فروشنده کمک می کند تا بهترین را به شما معرفی کند. حتی می توانید یک “بیانیه ماموریت” نیز ایجاد کنید، مثلا “من به دنبال لباس عروس سلطنتی بلند رنگی هستم”.

بخش سوم : برآورد هزینه لباس

  • بودجه و توان مالی خودتان را محاسبه کنید.

    به احتمال زیاد، هزینه محدودی برای لباس دارید. کارشناسان این حوزه پیشنهاد می دهند که حدود ۸ تا ۱۰ درصد هزینه عروسی تان را صرف لباس عروس نمایید. این پیشنهاد، برآوردی مناسب و سریعی از هزینه را در اختیارتان قرار می دهد. اگر از میزان بودجه عروسی تان اطلاع ندارید، حتما از همسرتان پرس و جو کنید.
  • هزینه اصلاح لباس عروس را در نظر بگیرید

    هزینه لباس تان، فقط هزینه خرید لباس عروس از مزون نیست. ممکن است نیاز به ایجاد تغییرات باشد. انعطاف لازم را در این خصوص به خرج دهید. در نظر گرفتن هزینه خیاط سبب می شود که در انتخاب لباس عروس مناسب فشار کمتری تحمل کنید، زیرا یافتن لباس عروس کاملا مناسب، بسیار سخت است.
    بسیاری از مزون ها دارای خیاط هستند. اگر برآوردی از تغییرات می خواهید، با یکی از این مزون ها تماس بگیرید. همچنین می توانید با خیاط هایی در محدوده خودتان تماس گرفته و برآوردی از تغییرات بدست آورید. البته با توجه به اینکه در حال حاضر از تغییرات بی اطلاع هستید، قطعا تخمین دقیقی نخواهید داشت.
    محاسبه هزینه تغییرات

    محاسبه هزینه تغییرات

  • هزینه اکسسوری ها را محاسبه کنید

    هزینه لباس شما فقط هزینه خود لباس نیست و احتمالا نیاز به خرید تور عروس، کفش عروس و تزیینات لباس عروس خواهید داشت. با کمی جستجو، قیمت این قبیل موارد را بدست خواهید آورده و در بودجه لحاظ می کنید.
    محاسبه هزینه اکسسوری ها

    محاسبه هزینه اکسسوری ها

  • هزینه را با همسرتان در میان بگذارید

    شاید رمانتیک نباشد، اما قبل از خرید بایستی با همسرتان مشورت کنید. قطعا خرید لباس عروس رویایی تان و سپس پس دادن آن به علت اختلاف سلیقه با همسرتان، باعث شرمساری و کدورت خواهد شد! اگر همسرتان نقشی در هزینه لباس شما نداشته باشد، نیازی به مشورت با وی نیست. در هر حال اگر پدر و مادر و یا هر فرد دیگری در هزینه های لباس تان دخیل باشد، بهتر است نظر وی را جویا شوید.
  • از حراجی های فصلی برای صرفه جویی در هزینه استفاده کنید

    حراج فصلی، نوعی از فروش است که لباس ها را در انتهای برخی فصول و با تخفیف بسیار بالا می فروشند. این قبیل لباس ها، از مد افتاده و آنچنان قدیمی تر از مدل های روز نیستند، بلکه علت فروش آن است که مزون ها می خواهند از شر موجودی فعلی شان خلاص شده و مدل های جدیدتر بیاورند. بنابراین حراج فصلی می تواند در هزینه لباس عروس تان صرفه جویی کرده و شما را صاحب یک لباس تقریبا مد روز کند.
    صرفه جویی با حراجی های فصلی

    صرفه جویی با حراجی های فصلی

  • لباس عروس دست دوم را در نظر داشته باشید

    لباس های استفاده شده، به نظر نو می رسند. به دلیل آن که معمولا پس از عروسی، لباس عروس ها فروخته می شوند؛ شانس خرید مدلی را دارید که فقط یکبار پوشیده شده و به نظر نو می رسد. لباس دست دوم می تواند به میزان زیادی در هزینه هایتان صرفه جویی کند. حتما قبل از خرید، لباس را کاملا بررسی کنید که لکه و یا رنگ رفتگی نداشته باشد.
    انتخاب لباس عروس دست دوم

    انتخاب لباس عروس دست دوم

  • خرید را به زمان مناسبی موکول کنید

    خرید لباس عروس را در فصول تابستان و زمستان برنامه ریزی کنید زیرا بسیاری از طراحان و مزون های بین المللی دارای تخفیفاتی در این فصول هستند (و بالتبع ایرانی ها نیز همینطور هستند) و می توانید صرفه جویی مناسبی در هزینه تان داشته باشید.
  • یک مدل لباس عروس ساده را انتخاب کنید

    یک مدل ساده و یا کلاسیک را در نظر بگیرید زیرا بخش های تزیین شده نظیر سنگ دوزی و گلدوزی سبب بالا رفتن هزینه تان می شود. هر چقدر مدل ساده تر باشد، قطعا ارزان تر خواهد بود. ضمنا اگر یک مدل ساده بخرید، می توانید از اکسسوری ها برای تزیین آن استفاده کنید.

بخش چهارم : نکات رفتن به مزون

  • مزون های عروس در محدوده زندگی خودتان را جستجو کنید

    از اینترنت و دوستان تان پرس و جو کنید تا مزون هایی را پیدا کنید. قبل از تعیین وقت مزون، حتما وبسایت و یا پیج اینستاگرام آن مزون را بررسی کنید تا نسبت به مدل ها و قیمت آن دید بهتری داشته باشید. این کار باعث می شود که مزون های خارج از بودجه تان را حذف کنید.
    ممکن است در برخی مزون های زنجیره ای با تنوع بالایی از لباس عروس با قیمت کم مواجه شوید. در مزون های کوچک با تنوع پایین تر و قیمت بالاتر از مزون های بزرگ مواجه می شوید. اما در هر حال کیفیت مزون های کوچک ممکن است بهتر بوده و با مدل هایی مواجه شوید که جای دیگری نیابید.
    بازدید مزون ها در محله تان

    بازدید مزون ها در محله تان

  • نه ماه قبل از عروسی شروع به جستجو کنید

    قطعا به زمان کافی برای خرید لباس عروس نیاز دارید. درحالیکه نمی توان زمان دقیقی را برای شروع جستجوی لباس عروس عنوان کرد اما عاقلانه است که حدود ۹ ماه قبل از مراسم عروسی تان شروع به جستجو کنید. جستجوی شما شامل چندین فروشگاه و مزون عروس مختلف خواهد شد و همچنین ممکن است که مدل منتخب تان تغییر کند. به همین دلیل بهترست که چندین ماه قبل مراسم، جستجو را شروع کنید.
    یکی دیگر از دلایل این موضوع، کاهش استرس تان است. قطعا انتخاب لباس عروس مناسب، سبب خواهد شد که استرس کمتری در برنامه ریزی سایر بخش های مراسم عروسی داشته باشید.
  • زمان ملاقاتی را تنظیم کنید

    پس از انتخاب کردن چند مزون، نوبت به تماس گرفتن با آن ها و تنظیم زمانی برای بازدید است. قبل از نهایی کردن زمان بازدید، حتما میزان بودجه و مدل مدنظرتان را عنوان کنید. اگر مزون عنوان نمود که امکان تهیه مدل پیشنهادی شما را دارد، زمان بازدیدی را ست کنید.
    تنظیم قرار ملاقات

    تنظیم قرار ملاقات

  • برای بازدید آماده شوید

    حتما زیرپوش و کفشی را بپوشید که قرار است مشابه آنها را در مراسم عروسی تان بپوشید. همچنین آرایش معقولی انجام دهید، زیرا این کار سبب می شود که تقریبا بتوانید میزان جذابیت خود را در روز عروسی بسنجید.
  • یک یا دو فرد قابل اعتماد همراه خود ببرید

    شما به یکی دو نفر برای همفکری جهت بررسی تناسب لباس عروس با اندام و ظاهرتان نیاز دارید. می توانید از کمک دوستان و یا خانواده خود استفاده کنید. گاهی اوقات حین خرید دودل می شوید و یا چشم تان طرح خاصی را می گیرد که اصلا متناسب اندام تان نیست. به همین دلایل وجود فرد دیگری در مزون، بسیار ارزشمند خواهد بود. افراد زیادی را برای بازدید دعوت نکنید، زیرا این کار سبب ازدیاد نظرات می شود که بیشتر از آنکه مفید باشد، گمراه کننده است.
  • ویژگی های مدنظرتان را برای فروشنده شرح دهید

    اگر هنگام تنظیم زمان بازدید، مدل مدنظرتان را شرح داده باشید، برخی مزون ها مدل هایی را برای شما کنار خواهند گذاشت. عکسی از مدل مدنظرتان را به فروشنده نشان دهید و میزان بودجه تان را اعلام کنید. این کار سبب صرفه جویی در زمان تان خواهد شد.
    شرح ویژگی های مدل برای فروشنده

    شرح ویژگی های مدل برای فروشنده

  • با خودتان صادق باشید

    با این فرض که قبل از عروسی قصد کاهش وزن دارید، انتخاب لباس عروس های کوچک تر از سایزتان اشتباه است. حتما مدل سایز و فیت اندام تان انتخاب کنید و بدین ترتیب مطمئن خواهید بود که با کاهش ۱ کیلو از وزن تان نیز سایز لباس برایتان مناسب خواهد بود.
    در نظر داشته باشید که معمولا سایز لباس عروس بزرگتر از سایز سایر لباس هاست. بعنوان مثال اگر سایز لباس های معمولی تان ۶ باشد، احتمالا سایز لباس عروس تان بزرگتر از ۶ خواهد بود.
    درخصوص سایز و وزن تان صادق باشید

    درخصوص سایز و وزن تان صادق باشید

  • عکس و یا فیلم بگیرید

    اگر مدل مورد علاقه تان را یافتید، از زوایای مختلف نظیر کلوزآپ (نمای نزدیک) و غیره از آن عکس بگیرید. همچنین در صورت امکان فیلمی از خودتان بگیرید، درحالیکه لباس را پوشیده اید و قدم می زنید. این کار سبب می شود تا بتوانید به عقب برگشته و مدل های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.
    گرفتن فیلم یا عکس از مدل های مدنظرتان

    گرفتن فیلم یا عکس از مدل های مدنظرتان

  • حتما چندین مزون را بازدید کنید

    حتی اگر مدل مدنظرتان را در اولین مغازه یافتید، حتما چندین مزون دیگر را نیز بازدید کنید. ممکن است در مزون دیگری، گزینه مناسب تری به لحاظ مدل و قیمت بیابید. حتی با وجود بازدید چندین مزون و یافتن لباس عروس مدنظرتان، ۲-۳ روز صبر نمایید تا از تصمیم خود مطمئن شوید. در یک روز، بیش از دو و یا سه مزون را بازدید نکنید. بازدید از یک مزون معمولا یک تا دو ساعت زمان نیاز دارد، بنابراین نباید خودتان را خسته و یا دستپاچه کنید.
  • بصورت اینترنتی نیز می توانید خرید کنید

    اگر حوصله بازدید مزون های مختلف را ندارید، به خرید اینترنتی لباس عروس فکر کنید (البته مزون های خارجی در این زمینه بسیار فعال هستند). در این صورت، احتمال یافتن مدلی که با هزینه و استایل شخصی شما متناسب باشد، وجود دارد. همانند خرید واقعی، در اینترنت نیز از همفکری دوستان و فامیل استفاده کنید.

بخش پنجم : اکسسوری های لباس عروس

  • در صورت نیاز یک خیاط مناسب انتخاب کنید

    . در حال حاضر شما موفق به انتخاب لباس عروس مناسب شده اید و تقریبا کارتان تمام است! اما ممکن است که نیاز باشد لباس تان را کمی تغییر دهید تا فیت تن تان شود. معمولا در دو زمان، لباس عروس را فیت تن می کنند: یک بار حدودا ۶ هفته قبل از عروسی است که اکثر تنظیمات لباس انجام می شود و بار دوم حدودا ۱ هفته قبل عروسی است که از تناسب کامل لباس تان مطمئن شوید.
    در حال حاضر بسیاری از مزون ها دارای خیاط هستند. قطعا این کار راحت تر از یافتن خیاط عروس دیگری است اما احتمالا یافتن خیاط دیگری برایتان ارزان تر خواهد بود.
    انتخاب خیاط مناسب

    انتخاب خیاط مناسب

  • آیا به تور عروس نیاز دارید؟

    تور عروس، یک همراه کلاسیک لباس عروس است. شما احتمالا قصد خرید تور را داشته باشید و بنابراین بایستی با استایل مدل تان همخوانی داشته باشد. بررسی تورهای مزونی که لباس را خریده اید، سریع ترین راه یافتن تور متناسب با لباس تان است.
  • آیا به دنباله لباس عروس نیاز دارید؟

    یک دنباله، تکه پارچه ای است که می تواند به لباس ملحق شده و زمان راه رفتن، پشت سرتان حرکت کند. تنوع بالایی در دنباله لباس وجود دارد که محبوبترین دنباله ها، چاپل و کاتدرال نام دارد که طول آن ها حدود ۱.۲ و ۲.۱ متر از کمر است. بیشترین تناسب دنباله ها با مدل های سنتی نظیر مدل پرنسسی است. لباس هایی نیز هستند که خودشان دارای دنباله هستند که پشت لباس بر روی زمین کشیده می شوند.
    دنباله لباس

    دنباله لباس

  • آیا باستل برای دنباله نیاز دارید؟

    اگر لباس تان دارای دنباله است، شاید به باستل نیاز داشته باشید. باستل، دنباله لباس را بالا نگه داشته و پس از مراسم عروسی، دنباله لگدمال و کثیف نخواهد شد. برخی از باستل ها، مجموعه ای از قلاب های نامرئی است که دنباله را دورتادور کمر و یا داخل دامن، بالا نگه می دارد.
    باستل

    باستل

  • آیا به ژپون نیاز دارید؟

    اگر مدل پرنسسی خریده باشیده و یا قصد حجیم تر کردن لباس را داشته باشید، از یک ژپون پف دار استفاده کرده و در زیر لباس بپوشید. برخی از مزون ها به فروش ژپون می پردازند و بنابراین حتما در این رابطه از فروشنده مزون مشورت بگیرید.
    ژپون

    ژپون

  • تزیینات مناسب برای لباس انتخاب نمایید

    بخشی از جذابیت لباس تان، یافتن تزیینات متناسب است. اگر یک لباس سفید خریده اید، کفش و اکسسوری های با رنگ روشن خریداری کنید. پوشیدن کفش و یا جواهرات تیره می تواند عدم توازن با لباس سفید ایجاد کند. همچنین تزیینات بایستی با میزان سنتی بودن لباس تان همخوانی داشته باشد. برخی از عروس ها از الماس و یا جواهرات مشابه بدلیل نوع و ظرافت مراسم استفاده می کنند.
    همیشه به یاد داشته باشید که تزیینات کمتر، بهتر است. مخصوصا برای مراسمی نظیر عروسی، قطعا نمی خواهید که لباس تان غرق در تزیینات شود، زیرا این کار سبب می شود که توجهات از لباس عروس زیبایتان دور شود.
  • لباس تان را پرو نمایید

    پس از خریدن لباس عروس و اکسسوری های آن، لباس تان را بپوشید تا مطمئن شوید که همانی است که می خواستید. اگر ظاهرش مورد پسندتان است، لباس را در کاور مخصوص قرار دهید تا از نور و لکه در امان باشد.

نظر بدهید

برای ارسال نظر بایستی ثبت نام / ورود کنید