دکتر شریعتی : عشق یک جوشش کور است و پیوندی از سر نابینایی. دوست داشتن پیوندی خودآگاه و از روی بصیرت روشن و زلال
جستجوی پیشرفته لباس (4020لباس عروس و مجلسی)
نوع لباس
لباس عروس
لباس مجلسی
مدل
همه
مدل لباس طرح A
مدل لباس سلطنتی
مدل لباس ماهی
مدل لباس پرنسس
مدل لباس کلوش
سایر
یقه
همه
یقه پشت گردنی
یقه خشتی
یقه دکلته
یقه دلبری
یقه قایقی
یقه گرد
یقه هفت
یقه یکطرفه
آستین
همه
آستین بدون آستین
آستین کوتاه
آستین سه چهارم
آستین بلند
قد لباس
همه
کوتاه
بلند
دنباله دار
سال
همه
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
سایر
برند
همه
آنابل
آنایز بریدال
آنترا
ابد محفوظ
ادسو
اسپوزابلا
استلا یورک
الفرد انگلو
الما نویا
الور
الیزابتا پلیگنانو
ایر بارسلونا
ایمپرسشن
برایدز بای هاروی
برتا بریدال
پاپیلیو
پرونویاس
تینا والردی
جاستین الکساندر
جاسمین امپایر
درسارا
دمتریوس
دمینیس
دومو آدامی
رزا کلارا
سایر
سوترو و میجلی
سوفیا تولی
سوییتهرت
فرانک سارابیا
فلارا زایچک
کاسیمینا
کالکتور
کوزموبلا
کیتی چن کوچر
گالیا لاهاو
لاسپوزا
لونا نویاس
مادلین گاردنر
ماریا کارین
مانو گارسیا
مگی سوترو
موری لی
مون چری
میس پاریس
نیکول اسپوز
ونوس
یان استوارت
امتیاز
همه
5-4 ستاره
4-3 ستاره
3-2 ستاره
2-1 ستاره

مراحل عقد رسمی (عقد محضری)

ابتدا وارد/عضو شوید
میانگین: 5٫0
مراحل ثبت رسمی عقد محضری

اگر شما نیز جزء آن دسته افرادی هستید که قصد رسمی نمودن رابطه تان را داشته باشید، بایستی با مراحل عقد رسمی آشنا باشید. ما مراحل عقد محضری را برایتان شرح می دهیم تا بخشی از دغدغه هایتان رفع گردد.

با توجه به آنکه در محضر و یا دفتر ازدواج بایستی اطلاعاتی درخصوص مهریه را ارائه کنید، حتما نگاهی به راهنمای جامع مهریه بیندازید. پیشنهاد می کنیم حتما نگاهی به مطلب جامع برنامه ریزی عروسی صحیح بیاندازید تا جشن عروسی بدون استرسی را پشت سر بگذارید. همچنین مطلب راهنمای ثبت نام وام ازدواج را مطالعه کنید زیرا پس از دریافت عقدنامه می توانید برای وام اقدام کنید.

  • مرحله ۱: دریافت معرفی نامه محضری
    دریافت معرفی نامه محضری

    دریافت معرفی نامه محضری

    در وهله اول بایستی به یک محضر عقد و یا دفتر ازدواج مراجعه نمایید. مدرک شناسایی عروس و داماد و شناسنامه پدر عروس را به همراه یک قطعه عکس ۳×۴ عروس و داماد را تحویل محضر دهید و معرفی نامه را دریافت کنید. این معرفی نامه جهت ارائه به آزمایشگاه و انجام آزمایش ازدواج می باشد و محلی برای مهر و امضای آزمایشگاه در آن گنجانده شده است. مسلماً آزمایشگاه بدون معرفی نامه، زوجین را پذیرش نخواهد کرد.

  • مرحله ۲: مراجعه به آزمایشگاه
    مراجعه به آزمایشگاه

    مراجعه به آزمایشگاه

    با معرفی نامه محضری به آزمایشگاه مراجعه کنید تا آزمایش های قبل از ازدواج از شما گرفته شود. در هنگام آزمایش ادرار، با دوربین کنترل می شوید تا مرتکب تقلب نشوید. اگر داروی خاصی مصرف می کنید با پزشک خود مشورت کنید زیرا داروهای کدئین دار و برخی مسکن ها، نتایج آزمایش ازدواج را مختل خواهد نمود.

  • مرحله ۳: واکسن کزاز
    واکسن کزاز

    واکسن کزاز

    فقط عروس خانم بایستی واکسن کزاز را دریافت کند، البته اگر بیش از ۱۰ سال از تزریق واکسن کزاز به بدنش گذاشته باشد. ناگفته نماند بهتر است آقایان نیز این واکسن را دریافت نمایند.

  • مرحله ۴: آزمایش خون
    آزمایش خون

    آزمایش خون

    آقایان بایستی نمونه خون بدهند تا احتمال وجود ۲ بیماری هپاتیت و تالاسمی در آنها بررسی شود. تالاسمی به معنی کم خونی است و دارای دو نوع ماژور (بسیار شدید) و مینور (قابل درمان) است. البته در صورتیکه تالاسمی داشته باشید، تحت شرایطی ازدواج تان مشکل نخواهد داشت. با مراجعه به پزشک، به نتیجه قطعی خواهید رسید.

  • مرحله ۵: کلاس آموزشی
    کلاس آموزشی ازدواج

    کلاس آموزشی ازدواج

    در مرحله بعد، زوجین بایستی به کلاس آموزشی در محل آزمایشگاه مراجعه کنند. این کلاس ها بصورت جداگانه برای خانم ها و آقایان برگزار می شود و کتابی نیز جهت آموزش های دوران متاهلی خدمت تان داده می شود. افرادی که مجدداً ازدواج می نمایند، نیازی نیست در این کلاس ها شرکت کنند.

  • مرحله ۶: دریافت نامه آزمایشگاه
    دریافت نامه آزمایشگاه

    دریافت نامه آزمایشگاه

    در نهایت، تائیدیه آزمایشگاه مبنی بر انجام آزمایش اعتیاد، واکسن کزاز عروس، آزمایش خون داماد و شرکت در کلاس آموزشی را دریافت نموده و به محضر تحویل دهید. دقت کنید که آزمایش فقط یک ماه اعتبار دارد و در صورتی که به محضر تحویل ندهید، باید مجدداً مراحل قبل را تکرار نمایید.

  • مرحله ۷: ثبت ازدواج
    ثبت ازدواج

    ثبت ازدواج

    حال زمان رسمی و علنی نمودن عقد رسیده است. از محضر و یا دفتر ازدواج وقت بگیرید و اطلاعات مربوط به عقد را قبل از حضور، در اختیار محضردار بگذارید؛ اطلاعاتی نظیر نوع عقد و مدت آن، مهریه، شروط ضمن عقد و … . حتما راهنمای جامع مهریه را مطالعه نمایید.

    در موعد مقرر به محضر و یا دفتر ازدواج مراجعه کنید و اینجاست که بایستی امضاهای متعددی را در دفتر محضر ثبت کنید. تعداد امضاها زیاد است و هر کدام مربوط به موضوعی خاص است. بهترست این موضوعات را قبل از مراجعه به محضر مطالعه کنید زیرا در محضر، دامن از دستتان خواهد رفت.

  • مرحله آخر: دریافت عقدنامه و اتمام عقد رسمی
    دریافت عقدنامه

    دریافت عقدنامه

    یک هفته تا ده روز زمان می برد تا عقدنامه در اسناد رسمی کشور ثبت گردد و سپس عقدنامه تحویل تان گردد. همچنین ثبت عقد در شناسنامه توسط همان محضر انجام می گردد. با گرفتن عقدنامه می توانید به فکر گرفتن وام ازدواج باشید. البته مراقب باشید، شاید برای درخواست دریافت وام ازدواج، محدودیت زمانی وجود داشته باشد.

منبع: عروس ایرانی

نظر بدهید

برای ارسال نظر بایستی ثبت نام / ورود کنید