باربارا دی انجلیس : منتظر نمانید عشق شما را پیدا کند. زمین حاصلخیزی بیافرینید تا بذر عشق به سادگی در آن جوانه زند و رشد کند
جستجوی پیشرفته لباس (4020لباس عروس و مجلسی)
نوع لباس
لباس عروس
لباس مجلسی
مدل
همه
مدل لباس طرح A
مدل لباس سلطنتی
مدل لباس ماهی
مدل لباس پرنسس
مدل لباس کلوش
سایر
یقه
همه
یقه پشت گردنی
یقه خشتی
یقه دکلته
یقه دلبری
یقه قایقی
یقه گرد
یقه هفت
یقه یکطرفه
آستین
همه
آستین بدون آستین
آستین کوتاه
آستین سه چهارم
آستین بلند
قد لباس
همه
کوتاه
بلند
دنباله دار
سال
همه
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
سایر
برند
همه
آنابل
آنایز بریدال
آنترا
ابد محفوظ
ادسو
اسپوزابلا
استلا یورک
الفرد انگلو
الما نویا
الور
الیزابتا پلیگنانو
ایر بارسلونا
ایمپرسشن
برایدز بای هاروی
برتا بریدال
پاپیلیو
پرونویاس
تینا والردی
جاستین الکساندر
جاسمین امپایر
درسارا
دمتریوس
دمینیس
دومو آدامی
رزا کلارا
سایر
سوترو و میجلی
سوفیا تولی
سوییتهرت
فرانک سارابیا
فلارا زایچک
کاسیمینا
کالکتور
کوزموبلا
کیتی چن کوچر
گالیا لاهاو
لاسپوزا
لونا نویاس
مادلین گاردنر
ماریا کارین
مانو گارسیا
مگی سوترو
موری لی
مون چری
میس پاریس
نیکول اسپوز
ونوس
یان استوارت
امتیاز
همه
5-4 ستاره
4-3 ستاره
3-2 ستاره
2-1 ستاره

راهنمای جامع برنامه ریزی عروسی و مجالس + فیلم و عکس های خارق العاده

ابتدا وارد/عضو شوید
میانگین: 5٫0
تعیین تاریخ عروسی از مقدمات برنامه ریزی عروسی

روز عروسی، روزی به یادماندنی و خاطره انگیز برای عروس و داماد است و همین امر سبب ایجاد استرس و هزینه های سنگین برای یک مراسم عروسی می گردد. برنامه ریزی عروسی (برنامه ریزی مجالس و یا تشریفات عروسی) در ایجاد نظم فکری، کاهش استرس و کاهش مخارج عروسی مفید می باشد ولی از سوی دیگر ممکن است مشکل و گیج کننده به نظر آید. اینجاست که شغل برنامه ریز عروسی (برنامه ریز مجالس) به کمک عروس و داماد آمده، به مدیریت صحیح اقدامات قبل و حین عروسی پرداخته و با گرفتن تخفیف های جذاب به کاهش هزینه ها کمک می کند.

البته ناگفته نماند که در ایران، تشریفات عروسی تمایل به انجام کارهای برنامه ریز عروسی دارند و وظایف این دو شغل دارای هم پوشانی است.

برای داشتن یک جشن عروسی رویایی، نیاز است تا خدمات دهندگان عروسی (نظیر تالار، آتلیه، آرایشگاه، مزون و …) را هماهنگ نمود که بالطبع نیاز به زمان و هزینه زیادی دارد؛ مخصوصا اگر بخواهید به تمام جزئیات ریز و کارهای خاص در روز عروسی بپردازید. حال به نظرتان از کجا بایستی شروع کنید؟ چه کارهایی را یک ماه قبل از عروسی باید انجام دهید؟

فهرست

فیلم برنامه ریزی عروسی حرفه ای

هم اکنون فیلم برنامه ریزی عروسی شگفت انگیزی را مشاهده می کنید که یک رویا را به واقعیت بدل کرده است : از ورود زیبای عروس داماد بگیرید تا دیزاین خارق العاده تالار (۶ اتاق با ۶ استایل بی نظیر) و یک لباس عروس شیک.

مقدمات برنامه ریزی عروسی

  • انتخاب تاریخ عروسی :

    قصد برگزاری یک عروسی رویایی در باغی سرسبز را دارید؟ و یا تمایل دارید که جشنی به سفیدی برف در زمستان داشته باشید؟ سعی کنید در انتخاب تاریخ عروسی منعطف بوده و چندین زمان جایگزین را نیز مدنظر داشته باشید. بهترست تاریخ عروسی به گونه ای انتخاب شود که روز عروسی مصادف با یک روز فرخنده باشد. البته باید دقت داشت که در برخی تاریخ ها، برای اجاره تالار باید پول بیشتری پرداخت و چند ماه زودتر برای رزرو اقدام کرد.

  • تعیین هزینه عروسی :

    قطعا دوست دارید که شب عروسی تان، خاطره انگیز و شاد باشد ولی از جهت دیگر، تمام زندگی همین یک شب نیست. تعیین بودجه، جزء اولین کارهای برنامه ریزی عروسی و پس از عقد رسمی است، بنابراین سریعا دست به کار شوید. دقت کنید که بودجه عروسی تان را واقع بینانه حساب کنید و هرگز از آن فراتر نروید. برای تامین هزینه مراسم می توانید پس از عقد، درخواست وام ازدواج نیز نمایید.

    برای محاسبه واقعی لیست هزینه های عروسی به نکات زیر دقت کنید :

    • مشورت کنید : با اعضای خانواده، دوستان و آشنایان که به تازگی عروسی داشته اند، مشورت کنید.
    • محاسبه حداقل هزینه : هزینه های تجملاتی را با توجه به عرف و توان مالی دو خانواده محاسبه کنید.
    • اولویت بندی هزینه ها : ۳ هزینه اصلی را تعیین کنید: آتلیه؟ تالار؟ و … بدین ترتیب روی موارد مهم تمرکز کرده و هزینه ها را واقعی ارزیابی می کنید.
    • هزینه های پیش بینی نشده : در پایان، ۱۰% بعنوان هزینه های پیش بینی نشده به هزینه عروسی بیافزایید.
  • تهیه لیست مهمانان :

    تهیه لیست مهمانان به نوع مراسم و میزان بودجه شما ارتباط دارد. برای این کار بایستی در کنار همسر و خانواده نشسته و افراد را حذف و اضافه کنید و یا حتی فرزندان را حذف کنید! ساقدوش عروس و داماد برای پشتیبانی احساسی و تاکتیکی استفاده شده و از میان افراد قابل اعتماد انتخاب می شوند. در صورت نیاز، ساقدوش ها را از قلم نیندازید.

  • تعیین ایده های عروسی :

    ایده های دیزاین باشکوه مراسم بکمک برنامه ریزی عروسی حرفه ای

    ایده های دیزاین باشکوه مراسم بکمک برنامه ریزی عروسی حرفه ای

    به این فکر کنید که چه چیزی را دوست دارید؟ چه کارهایی را باید متفاوت انجام دهید؟ فراموش نکنید که همسرتان نیز در این مرحله مشارکت کند. برای ایده پردازی موارد مهم و کلی عروسی به نکات زیر دقت کنید :

    • سخت نگیرید : به این مرحله به چشم تفریح نگاه کنید و فعلا ذهن تان را درگیر جزئیات نکنید.
    • استفاده از منابع مختلف : از عروسی هایی که اخیرا شرکت کرده اید و یا مجلات، اینستاگرام و سایت های عروسی (مثل عروس ایرانی :D) الهام بگیرید.
    • تعیین تم عروسی : تم مراسم (طرح اصلی مراسم) می تواند ترکیبی از چند رنگ و یا یک تم واقعی (مثل سیندرلا و …) باشد. جزئیات دیزاین جشن براساس تم و بصورت متحدالشکل انجام خواهد شد.
    • احترام به سنت : در برنامه ریزی عروسی به رسوم خانوادگی احترام گذاشته و بجا آورید. البته بیش از حد در باتلاق سنت گرفتار نشوید. بعلاوه از ایجاد الگویی برای آیندگان نهراسید و حتما کمی جسارت به مراسم تان اضافه کنید!
    • تهیه کولاژ : پس از یافتن استایل مدنظرتان، تصاویر آنها را به هر نحوی (پرینت روی کاغذ، ذخیره در موبایل و …) در یک مجموعه گردآوری کنید.
  • انتخاب خدمات دهندگان :

    منظور از خدمات دهندگان تمامی کسب و کارهایی است که جشن عروسی تان را برگزار می کنند و شامل تالار، آرایشگاه، آتلیه، مزون عروس و … است. در انتخاب خدمات دهندگان به نکات زیر دقت کنید :

    • بموقع شروع کنید : ۳ ماه زودتر از جشن عروسی اقدام کنید. اگر سختگیر و نکته بین هستید، حداقل ۴ ماه زودتر دست به کار شوید.
    • عجولانه تصمیم گیری نکنید : حتما قیمت و کیفیت کار چند خدمات دهنده را بررسی و مقایسه نمایید.
    • انتخاب خدمات دهنده مشتری مدار : بایستی حس خوبی نسبت به آنها داشته باشید و شما را درک کنند.
    • انتخاب خدمات دهنده جایگزین : حتی اگر مجذوب یک خدمات دهنده شده اید، یک گزینه جایگزین نیز انتخاب کنید.
    • مطالعه کامل قرارداد : موارد مهمی نظیر مبلغ، تاریخ ها، پرداخت ها و شرایط کنسلی را قبل از امضا چک کنید.

اهمیت و مزایای برنامه ریز عروسی

یک برنامه ریز عروسی، فرد یا شرکتی است که به زوجین در برنامه ریزی، سازمان دهی و مدیریت عروسی کمک می کند. استخدام یک برنامه ریز مجالس به مثابه خرید آرامش فکری است. قطعا ارزش دارد که هزینه ای متقبل شوید تا از انجام درست همه جزئیات مطمئن شده و منطق و تجربه در سرتاسر عروسی حاکم شود. بعلاوه وی در دریافت تخفیف های جذاب و مدیریت هزینه نیز اثرگذار است.

اهمیت برنامه ریزی عروسی

اهمیت برنامه ریزی عروسی

برنامه ریز عروسی معمولا توسط زوجینی استخدام می شود که شاغل بوده و زمان کافی برای یافتن و مدیریت خدمات دهندگان عروسی (نظیر مزون، آرایشگاه، آتلیه، تالار و …) ندارند. بنابراین حاضرند مبلغی را صرف برگزاری مناسب مراسم عروسی بکنند.

برنامه ریزهای حرفه ای عروسی در سرتاسر دنیا وجود دارند ولی عموما این شغل در آمریکا، هند، چین و غرب اروپا رونق بیشتری دارد. همچنین دروس و دوره های برنامه ریزی عروسی نیز در کشورهای مختلف تدریس می شود. برنامه ریز مجالس معمولا یا مبلغ ثابتی را مطالبه می کند و یا درصدی از هزینه ها را.

ویژگی های بهترین برنامه ریز عروسی

  • داشتن مهارت های اجتماعی و ارتباطی : مهارت هایی نظیر شنونده خوبی بودن، شخصیت رهبری، خلاقیت و روحیه کمک به مردم
  • در دسترس بودن : یک برنامه ریز مجالس دارای ساعت کاری نرمال و مانند یک کارمند نیست و گاهی نیاز هست که چندین روز و شب و آخر هفته کار کند تا پاسخگوی نیازهای عروس و داماد باشد. بعلاوه معمولا زوجین طی روز مشغول کار و فعالیت هستند و بنابراین قصد دارند که با برنامه ریز مجالس پس از کار و یا آخر هفته ملاقات کنند.
    بسیاری از مراسم های عروسی در روز جمعه برگزار می شود و در ماه های پر عروسی، برنامه ریز مجالس بایستی تمام هفته ها مشغول باشد. ماه های پر عروسی در اقسی نقاط کشور متفاوت است بطوریکه وضعیت جوی (گرما و سرما) و مناسبت های مختلف (نظیر اعیاد و یا محرم و صفر) در برگزاری مراسم عروسی اثرگذار است.
  • حضور موثر در روز عروسی : در طول جشن عروسی، برنامه ریز عروسی بایستی کار فیزیکی قابل توجهی ارائه دهد و دائما در حرکت باشد. وی در طول جشن می تواند در حال چیدمان و دیزاین میزها باشد، شمع آرایی و گل آرایی را مدیریت کند، تدارکات آتش بازی را مهیا کند و یا به جزئیات مطلوب عروس بپردازد. در واقع هدف آن است که در تمام مدت، عروس و داماد به دور از هر گونه استرس باشند. قطعا برنامه ریزی مجالس به لحاظ ذهنی، کاری طاقت فرسا است.
    پاداش معنوی یک برنامه ریز عروسی زمان پدیدار می شود که مراسم تمام شده و خاطره و شادی آن، سال های سال برای عروس و داماد باقی می ماند.

مراحل کاری برنامه ریزی عروسی

  • تنظیم جلسه مشاوره :

    مراحل برنامه ریزی عروسی در جلسه مشاوره با برنامه ریز

    مراحل برنامه ریزی عروسی در جلسه مشاوره با برنامه ریز

    یک برنامه ریز مجالس در ابتدا با عروس و داماد (و حتی پدر و مادرشان) جلسه مشاوره تنظیم می کند تا با نیازها، علایق و ایده های آنها آشنا شود. این آشنایی فقط منحصر به روز عروسی نیست بلکه شناخت همه اتفاقات مرتبط با عروسی نیز هست. بعنوان مثال آیا قبل عروسی، زوجین تمایلی به برگزاری فرمالیته و یا تمرین عروس و داماد با ساقدوش ها دارند. ایجاد حس آرامش در زوجین، فهم سلیقه آنها و درک دید عروس داماد به مراسم عروسی برای برنامه ریز عروسی مهم است و همینجاست که حرفه ای بودن برنامه ریز عروسی مشخص می شود.

  • تعیین تاریخ عروسی :

    تعیین تاریخ عروسی از مقدمات برنامه ریزی عروسی

    تعیین تاریخ عروسی از مقدمات برنامه ریزی عروسی

    اولین اطلاعاتی که بایستی در اختیار برنامه ریز عروسی قرار گیرد، اعلام زمان و تاریخ عروسی است. سعی کنید در انتخاب تاریخ عروسی منعطف بوده و چندین زمان جایگزین را نیز مدنظر داشته باشید. بهترست تاریخ عروسی به گونه ای انتخاب شود که روز عروسی مصادف با یک روز فرخنده باشد. البته باید دقت داشت که در برخی تاریخ ها، قیمت خدمات دهندگان عروسی (نظیر تالار و …) بیشتر است و بایستی چند ماه زودتر برای رزرو اقدام کرد.

  • تعیین بودجه :

    هزینه عروسی

    هزینه عروسی

    برنامه ریز مجالس بایستی از بودجه عروس و داماد مطلع شود تا براساس آن، خدمات متناسب را به عروس داماد معرفی کند. برنامه ریز مجالس می داند که با بودجه شما چه سرویس هایی به شما ارائه کند. وی همچنین قادر به دریافت تخفیف های مناسب از خدمات دهندگان مختلف (نظیر تالار، آتلیه، آرایشگاه، مزون و …) برای عروس دامادها می باشد.

  • معرفی خدمات دهندگان :

    برنامه ریز عروسی توانایی معرفی شما به خدمات دهندگانی را دارد که امکان برگزاری یک جشن لاکچری و رویایی را دارند. از جهت دیگر نیز توان معرفی سرویس دهندگانی را دارد که مناسب برای بودجه های پایین است. بنابراین وی قادر است که باغی با منظره چشم نواز و یا تالاری لوکس با دیزاین حرفه ای و یا یک تالار پذیرایی اقتصادی با تخفیف مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

  • تنظیم قرارداد :

    قرارداد برنامه ریزی عروسی

    قرارداد برنامه ریزی عروسی

    وی قراردادی را با زوجین خواهد بست که شامل جزئیات کامل خدمات برنامه ریزی عروسی است. یک برنامه ریز مجالس حرفه ای دارای نمونه کارهای موفق است.

  • برگزاری جشن عروسی :

    برنامه ریز مجالس، هماهنگی های لازم را با خدمات دهندگان مدنظر شما به عمل خواهد آورد. در صورت نیاز و قبل از روز عروسی، وی هماهنگی هایی با عروس و داماد انجام خواهد داد، نظیر تست آرایشگاه و هماهنگی عروس و داماد و ساقدوش ها پیش از مراسم. وی در جشن عروسی حضور خواهد داشت تا از اجرای صحیح مراسم عروسی مطمئن شده و اتفاقات ناخواسته در روز عروسی نظیر خرابکاران و … را مدیریت کند.

خدمات دهندگان مختلف عروسی

خدمات دهندگان مختلف عروسی

با چه خدمات دهندگان عروسی بایستی هماهنگی نمود؟

برنامه ریز مجالس وظیفه مدیریت و هماهنگی با خدمات دهندگان زیر را بر عهده دارد. البته دقت نمایید که تمامی موارد زیر برای برگزاری جشن عروسی ضروری نبوده و آیتم هایی بعنوان لاکچری و لوکس شناخته می شوند :

  • هماهنگی با آتلیه عروسی

  • هماهنگی با آرایشگاه و سالن زیبایی

  • هماهنگی با گروه موزیک و دی جی

  • هماهنگی با مزون عروس

  • هماهنگی بابت کت و شلوار دامادی

  • هماهنگی بابت لباس ساقدوش ها

  • هماهنگی بابت محل برگزاری عروسی (تالار، باغ و …)

  • انجام امور تشریفات عروسی بابت چیدمان، دیزاین، نورپردازی، آتش بازی و …

  • تهیه شام عروسی، کیک عروسی و پذیرایی شامل میوه، شیرینی، دسر، آبمیوه

  • هماهنگی با گل فروشی بابت دسته گل عروس و ماشین عروس

  • هماهنگی بابت کارت عروسی

  • تهیه گیفت عروسی

وبسایت و اپلیکیشن برنامه ریزی عروسی

وبسایت های ایرانی و خارجی برای برنامه ریزی مراسم عروسی وجود دارد که نیاز به ورود اطلاعات مراسم، لیست مهمان ها و اطلاعات آنها می باشد که نیاز به اینترنت مداوم (در دسترس بودن) داشته و شبهه حفظ حریم شخصی را پدید می آورد.

در طرف مقابل، چندین اپلیکیشن موبایل ایرانی و خارجی نیز ایجاد شده است که برنامه ریزی مجالس را بصورت رایگان و بدون نیاز به اینترنت مداوم انجام داده و در حفظ حریم شخصی نیز مفید هستند.

در هر حال با بررسی این نرم افزارها و وبسایت ها، نواقصی نظیر عدم کاهش هزینه قابل توجه، عدم یافتن مناسب ترین خدمات دهندگان برای هر زوج، پرداختن بیش از حد به حواشی و … مشاهده می شود.

تصاویر برنامه ریزی عروسی حرفه ای

چیدمان و تزئینات شیک تالار توسط برنامه ریز عروسی

چیدمان و تزئینات شیک تالار توسط برنامه ریز عروسی

میزآرایی فوق العاده بواسطه بهترین برنامه ریزی عروسی

میزآرایی فوق العاده بواسطه بهترین برنامه ریزی عروسی

سرویس پذیرایی و نورپردازی حرفه ای توسط برنامه ریزی عروسی

سرویس پذیرایی و نورپردازی حرفه ای توسط برنامه ریزی عروسی

شمع آرایی و گل آرایی و طراحی مجلل تالار عروسی

شمع آرایی و گل آرایی و طراحی مجلل تالار عروسی

تالار عروسی بی نهایت زیبا که توسط برنامه ریز مجالس دیزاین شده است

تالار عروسی بی نهایت زیبا که توسط برنامه ریز مجالس دیزاین شده است

گل آرایی و نورپردازی و چیدمان چشم نواز توسط برنامه ریز مجالس

گل آرایی و نورپردازی و چیدمان چشم نواز توسط برنامه ریز مجالس

نظر بدهید

برای ارسال نظر بایستی ثبت نام / ورود کنید