باربارا دی انجلیس : هرگاه زندگی با عشق و شور را بر می گزینید ، زندگی نیز عشق و شور خود را برای شما بر خواهد گزید
جستجوی پیشرفته لباس (4020لباس عروس و مجلسی)
نوع لباس
لباس عروس
لباس مجلسی
مدل
همه
مدل لباس طرح A
مدل لباس سلطنتی
مدل لباس ماهی
مدل لباس پرنسس
مدل لباس کلوش
سایر
یقه
همه
یقه پشت گردنی
یقه خشتی
یقه دکلته
یقه دلبری
یقه قایقی
یقه گرد
یقه هفت
یقه یکطرفه
آستین
همه
آستین بدون آستین
آستین کوتاه
آستین سه چهارم
آستین بلند
قد لباس
همه
کوتاه
بلند
دنباله دار
سال
همه
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
سایر
برند
همه
آنابل
آنایز بریدال
آنترا
ابد محفوظ
ادسو
اسپوزابلا
استلا یورک
الفرد انگلو
الما نویا
الور
الیزابتا پلیگنانو
ایر بارسلونا
ایمپرسشن
برایدز بای هاروی
برتا بریدال
پاپیلیو
پرونویاس
تینا والردی
جاستین الکساندر
جاسمین امپایر
درسارا
دمتریوس
دمینیس
دومو آدامی
رزا کلارا
سایر
سوترو و میجلی
سوفیا تولی
سوییتهرت
فرانک سارابیا
فلارا زایچک
کاسیمینا
کالکتور
کوزموبلا
کیتی چن کوچر
گالیا لاهاو
لاسپوزا
لونا نویاس
مادلین گاردنر
ماریا کارین
مانو گارسیا
مگی سوترو
موری لی
مون چری
میس پاریس
نیکول اسپوز
ونوس
یان استوارت
امتیاز
همه
5-4 ستاره
4-3 ستاره
3-2 ستاره
2-1 ستاره

۲۶ عکس لباس عروس سنتی کشورهای مختلف دنیا

ابتدا وارد/عضو شوید
میانگین: 5٫0
11 لباس عروس سنتی کشور پاکستان

در بسیاری از کشورها، لباس عروس یادآور خاطرات شیرین گذشته و میراث ارزشمند همسران است. امروزه در بسیاری از کشورها، لباس سفید متداول است. اما رنگ، طرح و جزئیات لباس عروس سنتی کشورها، ارتباط تنگاتنگی با عقاید مذهبی داشته و از مُد تبعیت نمی کند. همچنین برنامه ریزی عروسی و سنت های ازدواج در هر کشور، فرهنگ و منطقه‌ای متفاوت است و هیچ دو عروسی یکسان نیستند.

در مطلب راهنمای جامع لباس عروس، توضیحات کاملی درباره فیلم لباس عروس های لاکچری، تاریخچه و تغییرات لباس عروس در ۱۰۰ سال اخیر، روش های انتخاب لباس عروس مناسب، انتخاب رنگ لباس عروس، انواع مدل لباس عروس، ۶۰ عکس لباس عروس لاکچری و … داده شده است که می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص لباس عروس مورد مطالعه قرار گیرد.

گاهی لباس کشوری بصورت رنگارنگ است، گاهی عروس، دست و صورت خود را با حنا و … رنگ می کند و گاهی خود را با جواهرات تزیین می کند. حال بیایید نگاهی به بهترین لباس عروس سنتی کشورهای مختلف دنیا بیاندازیم. ما این لیست را براساس قاره ها و کشورهای مختلف برایتان دسته بندی کرده ایم :

  • لباس عروس سنتی در قاره آسیا (و خاورمیانه) :

    1. لباس عروس سنتی کشور هند :

      لباس عروس هندی شامل یک “ساری” قرمز رنگ و یا یک “لنگا” به شکل دامن بهمراه تزئینات زیادی است که از سر تا پای عروس را دربرمی‌گیرد. این لباس عروس هندی به نام “صلاح شینگار” (به معنی ۶۰ گام زیبایی) شناخته می‌شود که شامل گوشواره‌های خاص، پابندهای ظریف و پودر قرمز ملایم (مخصوص موها) می‌باشد.

      "01

    2. لباس عروس سنتی کشور چین :

      لباس عروس چینی به رنگ قرمز و از جنس ابریشم بوده است. چینی ها اعتقاد داشتند که رنگ قرمز سبب خوشبختی بی پایان است. جالب است بدانید که مراسم سنتی عروسی در چین شامل ۶ مرحله بوده که بررسی طالع عروس نیز جزء این مراحل بوده است.

      "02

    3. لباس عروس سنتی کشور ژاپن :

      لباس عروس در ژاپن، همان “کیمونو”ی سفید تزیین شده است. یک کلاه سفید ابریشمی که “تسونوکاکوشی” نامیده می‌شود، موهای عروس را پوشانده و تمایل عروس به تواضع و فرمانبرداری را نشان می‌دهد.

      "03

    4. لباس عروس سنتی کشور کره جنوبی :

      لباس عروس در کره جنوبی که “هانبوک” نامیده می‌شود، برای صدها سال مورد استفاده است. هانبوک شامل یک ژاکت آستین بلند و یک دامن بلند از جنس پنبه یا ابریشم است.

      "04

    5. لباس عروس سنتی کشور ترکیه :

      قبل از اینکه یک عروس ترک، خانه پدرش را ترک کند؛ یکی از خانم‌های فامیل، کمربند دوشیزگی قرمز رنگی را به کمر عروس می‌بندد. رنگ قرمز کمربند نشانگر خوشبختی، زنانگی و شادی است.

      "05

    6. لباس عروس سنتی کشور عراق :

      عروس‌های سنتی در عراق، در تغییرات لباس عروس رکورددار هستند. عروس عراقی دارای ۷ لباس عروس است که هریک دارای یکی از رنگ‌های رنگین کمان است. قرمز بیانگر عشق و علاقه است.

      "06

    7. لباس عروس کشور سری‌لانکا :

      عروس سریلانکایی، فرهنگ غرب و شرق را تلفیق نموده و لباس عروس “ساری” ابریشمی با تزئینات زیاد را بهمراه تور عروس اروپایی بر تن می‌کند. طلا و جواهرات عروس، شامل تعدادی سنگ‌های قیمتی می‌باشد.

      "07

    8. لباس عروس سنتی کشور سوریه :

      عروس سوری، لباس عروسی آستین بلند و جواهراتی از جنس طلا استفاده می‌کند. درحالیکه لباس عروس سوری می‌تواند به رنگ رنگین‌کمان باشد ولی عروس‌های مدرن سوری از رنگ سفید استفاده می‌کنند.

      "08

    9. لباس عروس کشور تاجیکستان :

      عروس تاجیک، لباس عروس سفید معمولا ساده‌ای بر تن می‌کند. البته طی مراسم عروسی (که می‌تواند روزها به طول انجامد) می‌تواند چندین لباس متفاوت بر تن کند.

      "09

    10. لباس عروسی کشور اندونزی :

      لباس عروس در میان مناطق مختلف اندونزی متفاوت است. اکثر عروس‌های اندونزیایی، لباس عروسی رنگارنگ با گلدوزی زیاد استفاده می‌کنند. سه روز قبل از ازدواج، عروس ممکن است نقوش پرنده و گل را با حنا بر روی ناخن‌ها، دست‌ها و پاهایش ترسیم نماید.

      "10

    11. لباس عروس سنتی کشور پاکستان :

      رنگ‌های منتخب یک عروس پاکستانی می‌تواند قرمز پررنگ، صورتی و یا بنفش باشد. برخی از عروس نیز رنگ ارغوانی را به نشانه عشق و تعهد به لباس عروس می‌افزایند.

      "11

    12. لباس عروسی فرهنگ تبت :

      داماد روز قبل از عروسی، لباس عروس را بهمراه جواهرات به عروس می‌دهد. لباس عروس تبتی شامل سرپوش، تکه‌های نقره‌ای متصل شونده به موها و یک مجسمه فلزی بودا است.

      "12

    13. لباس عروسی کشور فلسطین :

      درحالیکه عروس، یک لباس عروس زیبا بر تن می‌کند، اما لباس حنابندان (که روز قبل از عروسی بر تن می‌کند) جایگاه ویژه‌ای در قلب و ذهن وی دارد. رنگ لباس خاص عروس است و مادرش، لباس را می‎دوزد.

      "13

    14. لباس عروسی کشور اردن :

      عروس‌های اردنی، لباس عروسی سفیدرنگ بهمراه جواهرات نقره‌ای یا طلایی بر تن می‌کنند. اغلب یک پوشش ابریشمی سبز رنگ بر دستانشان دارند. (رنگ سبز نماد رشد، توازن و امنیت است)

      "14

  • لباس عروس سنتی در قاره اروپا :

    1. لباس کشور بلغارستان :

      عروس در شهر “ریبنوو” بلغارستان، صورت خود را بکمک زنان فامیل با رنگ سفید، رنگ‌آمیزی می‌کند و با پولک‌های رنگی تزیین می‌کند. این رسم به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد.

      "15

    2. لباس کشور مقدونیه :

      در عروسی سنتی مقدونیه، لباس عروس بصورت تلفیقی از رنگ‌های قرمز، سفید و طلایی است.

      "16

    3. لباس فرهنگ خاکاس روسیه :

      عروس‌های سنتی در “خاکاس” روسیه، لباس عروس شامل کلاه پشمی و لباس‌های گرمی می‌باشد تا عروس را در دماهای زیر صفر درجه محافظت کند.

      "17

    4. لباس سنتی فرهنگ تووان روسیه :

      لباس سنتی این قوم روس یادآور شیوه زندگی عشایری است. این لباس عروس دارای رنگ‌های روشن و تزیینات زیادی است و با آن به راحتی می‌توان اسب‌سواری نمود.

      "18

    5. لباس سنتی منطقه چچن روسیه :

      عروس‌ها در چچن، لباس عروسی بر تن می‌کنند که نشانگر فروتنی است. عروس چچنی، یک لباس عروس سفید از گردن تا نوک انگشت پوشیده و زیورآلات فلزی و یک کمربند نقره‌ای (که از مادر به دخترش به ارث می‌رسد)، کمر لباس را آذین می‌دهند.

      "19

    6. لباس عروسی کشور ایتالیا :

      عروس ایتالیایی اغلب لباس عروس و زیورآلات سبز رنگ بر تن می‌کند. در ایتالیا اعتقاد بر این است که رنگ سبز، خوشبختی و باروری را بهمراه دارد.

      "20

  • لباس عروس سنتی در قاره آفریقا :

    1. لباس کشور سومالی :

      یک عروس سومالیایی امروزی، لباس عروس غربی را بهمراه یک حجاب برای موهایش انتخاب می‌کند که مطابق با فرهنگ اسلامی باشد. همچنین مو و دست‌ها را نیز با حنا رنگ‌آمیزی می‌کنند.

      "21

    2. لباس کشور اریتره :

      لباس این کشور یک لباس عروس پوشیده شامل یک تاج مخملی تیره رنگ و ردایی به رنگ بنفش و طلایی است. عروس و داماد با یکدیگر ست هستند.

      "22

    3. لباس کشور مالی :

      لباس عروس کشور مالی که “کافانت” نامیده می‌شود، لباسی گشاد است که با لباس داماد ست است. درحالیکه رنگ سفید در این کشور متداول است اما لباس عروس‌هایی به رنگ بنفش که رنگ سلطنتی در آفریقا است نیز کاربرد دارد.

      "23

    4. لباس عروس سنتی کشور مراکش :

      عروس مراکشی یک لباس گشاد سفید به اسم “کافانت” بر تن می‌کند که بیانگر فرهنگ مردمان آن ناحیه است.

      "24

    5. لباس کشور نیجریه :

      عروس نیجریه‌ای یک بلوز براق و کافانت طرح‌دار بر تن می‌کند که اغلب از پارچه‌های هندی دوخته شده است. مهره‌های مرجانی و یک کلاه، این لباس عروس را تکمیل می‌کند.

      "25

  • لباس عروس سنتی در قاره آمریکا :

    1. لباس سنتی کشور پرو :

      در کوهستان‌های “لیما” در کشور پرو، عروس‌های سنتی یک لباس قرمز و سیاه بر تن می‌کنند که دارای لایه سنگینی از پنبه است.

      "26

نظر بدهید

برای ارسال نظر بایستی ثبت نام / ورود کنید

تعداد نظرات: 4

  1. طاهره۱۳۹۷/۱۲/۱۴ 1

    خسته نباشید،خیلی جالب بود اینکه با لباس عروس در کشورهای دیگر آشنا شدم برام بسیار جذاب بود👏👏